Aktualności Zajęcia pozalekcyjne

Programowanie na kole informatycznym dla klasy III

Naukę programowania rozpoczęliśmy od kierowania żółwiem w programie Logomocja, czyli podstaw kodowania w języku LOGO.
LOGO to język programowania powstały w latach sześćdziesiątych XX wieku, jako narzędzie do nauczania dzieci. Jest nowoczesnym językiem programowania funkcyjnego, używa się go jako środek dydaktyczny zalecany do użytku szkolnego – uczniowie zetkną się z nim też w starszych klasach. Dlaczego LOGO?
Są tam naturalne polecenia, widać bezpośredni efekt, bawi, rozwija wyobraźnię, kształci umiejętności matematyczne i uczy rozpoznawania kierunków. Z programem można zaznajomić się i pobrać w wersji demonstracyjnej tutaj: http://logo.oeiizk.waw.pl/ Poniżej zamieszczamy zrzut ekranu i film z dwóch projektów, które dzieci wykonały na kole.

 

Poznaliśmy kilka portali i aplikacji oferujących naukę kodowania online z których można korzystać również w domu! Były to m.in.

KODABLE – https://www.kodable.com/

RUN MARCO – https://www.allcancode.com/runmarco

LIGHTBOT – https://lightbot.com/

LEGO BITS & BRICKS – https://www.lego.com/en-us/campaigns/bits-and-bricks/v2

Następnie zaczęliśmy kurs podstaw informatyki w tym kodowania na portalu CODE.ORG. Większości z uczestników udało się uzyskać certyfikat ukończenia kursu. Poniżej zamieszczamy certyfikaty 3 najlepszych programistów.


Istnieje możliwość samodzielnej nauki kodowania po zarejestrowaniu się na portalu!